STEVE JOBS 24 FEBRUARY 1955 – 5 OCTOBER 2011

steve_jobs_quotes

Vandaag zou Steve Jobs 58 jaar geworden zijn. Hij is niet meer, maar zeker niet vergeten. Hij bracht ons de iMac, iPod, iPhone, iPad etc etc… maar het mooiste wat hij heeft achtergelaten blijft in mijn belevenis toch zn speech voor de graduates of Stanford University Class of 2005 …

De eerste keer dat ik deze speech zag op CCN, was de dag van zijn overlijden. Dat het werd uitgezonden omdat hij was heengegaan dat wist ik pas helemaal op het eind.  Gek, eigenlijk … omdat ik normaliter allang had gezapt omdat het niet om een van z’n laatste speeltjes ging.  Aangezien ik niet in toeval geloof, moge het duidelijk zijn dat het niet voor niets was dat dit de enige Steve Jobs presentatie is die ik helemaal heb uitgezeten en meer dan eens heb gezien.

Dus Steve, ik ben je ontzettend dankbaar voor al de revolutionaire technologie die je ons heb gebracht, maar ik ben je nog het meest dankbaar voor deze uplifting speech. Ik ben nog nooit zo wakker geschud en geïnspireerd als door deze woorden …

Geef een reactie

