OVER SAGMEISTER & WALSH …

Frank Tartaglia & Phillip Odom

Omdat ik al jaren werk in een omgeving en werk doe waar ik mijn creatieve ei niet kwijt kan. Heeft het even geduurd voor dat duidelijk was wat mijn natuurlijke gift was. I can write like a motherfucker … ik heb de laatste paar jaar dan ook niets anders gedaan… Just for practice.

Hoewel de richting waarin schrijven het meest praktisch toe te passen is toch echt journalistiek is, heb ik voor de iets creatievere richting communicatie gekozen.  Communicatie daar kun je in de praktijk veel meer kanten mee op. De enige domper is, dat na het jarenlang communiceren van de dromen van anderen, ik te horen kreeg dat ik een pas op de plaats moest maken toen het eindelijk tijd werd om te werken aan mijn eigen droom.

Maar ik ben Norine, dus dat betekent dat er weinig tijd is om terug te kijken en dat ik vanaf vandaag weer alles moet gaan oppakken wat ik destijds heb moeten laten vallen (tentamen komt eraan). Helaas zijn voor mij niet alle obstakels uit de weg (ik heb namelijk koorts terwijl ik dit aan het tikken ben) … maar ik moet en zal dit voltooien!!

Om mezelf op weg te helpen en daar te houden, inspireer ik mezelf dan ook met de beelden en verhalen van persoonlijkheden die er al zijn. Hoewel de volgende persoonlijkheden niet helemaal in mijn toekomstige communicatie straatje passen, zijn Sagmeister en Walsh nu toch echt mijn grootste inspiratie.

Sagmeister en Walsh communiceren niet zo zeer met woorden, maar vooral met beeldtaal. Hun next level en vrij risky concepten always seem to get the job done … Ze zetten hun opdrachtgever op de kaart en zorgen dat de potentiële klant over de uiting na blijft denken. Tsja grafisch ontwerpen en alles daarom heen kun je leren, maar een creatieve geest dat heb je of dat heb je niet …

Dus hoewel ik mezelf nu maar kapot ga blokken op de historische theorie rondom Media en Communicatie … (omdat papieren nu eenmaal nodig zijn om ergens binnen te komen), hoop ik voor mezelf eerlijk gezegd dat ik uitgroei tot de conceptuele en out of the box denkers die Sagmeister en Walsh zijn. It’s the stuff education and lots of money can’t buy

Sagmeister & Walsh Interview from THE CREATIVE INFLUENCE .net on Vimeo.

Geef een reactie

