RIVES’ OVER HET BEHEERSEN VAN HET INTERNET …

rives

Als het aan komt op inspiratie zou ik m’n blog kunnen vullen met enkel en alleen maar TED Conference videos, maar zelfs tussen de toch al vaak bijzondere TED sprekers is er altijd nog een baas boven baas.

In dit geval gaat mijn bewondering uit naar John G. Rives een performance kunstenaar en verteller die ook wel “de eerste 2,0 dichter,” wordt genoemd omdat hij met behulp van foto’s, video en technologie  zijn woorden tot leven brengt.  Dat gezegdhebbende blijft wat mij betreft z’n meest bijzondere speech nu net die ene waar hij geen gebruik maakt van gimmicks … Hij weet de volle zaal en mij te imponeren met slechts zijn gewiekst gecomponeerde gedicht over zijn visie op het WWW.

Als WWW verslaafde ben ik oprecht verbaasd dat ik van alle TED talks juist deze pas zo laat heb ontdekt. Tegelijkertijd blijkt maar weer hoe actueel zijn visie op het internet nog is. Als je het mij vraagt is de internet chaos sinds 2006 alleen maar erger in plaats van minder geworden … maar een leven zonder is zelfs voor iemand als ik, die nog een jeugd heeft gekend zonder internet, onvoorstelbaar …

Geef een reactie

