SULI BREAKS – I WILL NOT LET AN EXAM RESULT DECIDE MY FATE

why-i-hate-school-but-love-education-600x250

Suli Breaks is één van UK’s New School Poetry pioniers, die ik samen met in ieder geval (op dit moment) 65.926 andere youtube viewers volg. Mijn eerste kennismaking met deze jongeman was zijn spoken word video “Forcoloredgirls”, waarin hij onomwonden zijn mening uitte over de manier waarop donkere mannen naar donkere vrouwen kijken en het feit waarom het anders zou moeten. Het was niet zozeer het onderwerp maar de manier waarop Suli Breaks het benaderde waardoor ik wist dat ik moest blijven opletten. In Sulli Breaks geval maakt het niet uit wat het onderwerp is, zijn benadering is herkenbaar verwoord voor de doelgroep en zijn bewoording is simply “on point” …

Ongeveer een week geleden heeft hij wat mij betreft een showstopper geupload … and let’s just say it’s going viral on facebook. Zijn meest opmerkelijke en inspirerende gedicht to date is wel deze “I will not let and Exam result decide my fate”!!

Hoewel niet ongeschoold is dit zelfs voor mij herkenbaar. Ik ben iemand die regelmatig mensen verbaast met een aantal dingen die ik kan. Helaas gaat het hier niet zozeer over uitzonderlijke gaven, maar meer om het feit dat ik op grond van educatie en het beroep dat ik beoefen wordt geacht bepaalde compententies niet te hebben … In regulier Nederlands komt het erop neer dat je regelmatig wordt onderschat op basis van de opgelegde maatschappelijke educatieve hierarchie. Van waar ik sta is het gelukkig het probleem van andere mensen. Helaas zijn er genoeg mensen die hun waarde laten bepalen door maatstaven die ze van anderen opgelegd krijgen en geloof me … er gaat hierdoor een hoop echte potentie verloren …

Anyways I’ll let Suli Breaks do the talking …

Op de hoogte blijven van deze New School Poet is easy ….
Youtube| Twitter|Facebook|Tumblr|Instagram|Website

Geef een reactie

