OVER THE KEEPCUP …

the-keepcup

Ik had van de week een vrij simpele opdracht … op zoek gaan naar een warmhoudbeker voor m’n vriend. We zijn met zn tweeën nogal op de health toer tegenwoordig (nou ja vooral ik dan). Nu hadden we samen al een aantal degelijke warmhoud exemplaren gezien bij de Blokker, maar ik ben ik … dus m’n vriend had al kunnen weten dat die het beslist niet zouden worden. Tsja … ik wil het altijd net effe ietsjes anders, net effe ietsjes mooier en ik wil eerlijk gezegd maar 1x op pad om op zoek te gaan naar een dergelijk produkt.

Een tijd geleden had ik m’n ogen al laten vallen op de vrolijk gekleurde, überhippe Keepcup en toen m’n vriend zn ideale beker omschreef was de Keepcup dan ook het eerste waar ik aan dacht (vooral omdat ik mezelf ook zo een ding kado zou doen). Maar wat is een Keepcup nou eigenlijk?!

KeepCups zijn duurzame en herbruikbare koffiebekers. Ze zijn gemaakt van BPA-vrij kunststof en licht in gewicht waardoor ze makkelijk mee te nemen zijn. Bovendien zijn ze spatbestendig en mogen ze in de vaatwasmachine en magnetron. KeepCups passen in de meeste bekerhouders van auto’s en bidonhouders van fietsen. Ze zijn verkrijgbaar in 3 maten: Small 227 ml, Medium 340 ml en Large 454 ml. Hoewel ze van plastic zijn gemaakt, is het doel achter deze fashionable koffiehouders … toch echt minder plastic. De maten zijn niet voor niets vergelijkbaar met small, medium & large van let’s say … the Coffee Company en Starbucks. Maar in plaats van gebruik te maken van hun “disposables”, neem je voortaan je eigen “reusable” mee, die je koffie overigens 20 minuten langer warm houdt …

Aangezien mijn vriend en ik bezig zijn met het opschonen van ons dieet (nou ja voornamelijk ik dan)… is koffie vervangen door muntthee. Maar mocht je op zoek zijn naar een “fashionable way to save the environment” dan is dit er in ieder geval vast eentje ..  🙂

online verkrijgbaar bij o.a. Zenkitchen.nl

Geef een reactie

