MIJN TOP 3 BEAUTY VLOGGERS OF COLOR!!

foto-2

Okay … na 2 jaar zitten m’n ogen weer volledig terug in hun kassen (zoals het hoort) en na 2 jaar dagelijks rondhuppelen met een gigantische zonnebril is er toch echt maar een manier om dit te vieren … met allerlei soorten oogschaduw natuurlijk!!

Hoe simpel dat in theorie ook moge klinken, dat blijkt het toch echt niet te zijn. Naast dat ik de afgelopen 2 jaar nauwelijks nog in m’n make up tasje heb gekeken, stamt m’n make-up routine eigenlijk nog uit de jaren 80. Dat laatste is overigens echt geen grap en het blijkt al gauw dat wat werkte in je tienerjaren en rond je 20ste … toch echt niet voor herhaling vatbaar is op je 41ste. Er zit nu dus niets anders op dan zo snel mogelijk “beauty wisdom”  te vergaren om te voorkomen dat je over 2 weken als Pipo de Clown op je werk verschijnt. Maar waar te beginnen?!

Believe it or not … de beste (en helaas ook de slechtste) beauty gurus kun je gewoon vinden op Youtube en damnnn wat zijn het er ongelooflijk veel. Voor de goede orde heb ik maar een youtube playlist gemaakt waarin steeds de beste video verwerkt is van de bij mij bekende beauty gurus. De teller staat momenteel op 100 video’s en de lijst is nog immer groeiende.

Dat 2 weken Youtube absoluut verschil maakt, is wat mij betreft duidelijk zichtbaar op de foto’s hierboven … In een volgende post zal ik dan ook delen hoe ik zo snel van “plamour naar glamour” ben gegaan.  Voor nu wil ik alleen maar laten weten welke 3 Youtube Beauty Gurus het meest verantwoordelijk zijn voor mijn opmerkelijke progressie in de “beauty department”.

Hoewel ik best wel weet wat ik rustig in de winkel kan laten liggen, betekent het helaas niet dat alles wat ik wel aanschaf op de juiste manier gebruikt wordt. Tot voor kort diende mijn contour kit toch echt als basis om een geweldige “au naturel smokey eye” te creëren. Inmiddels weet ik wat contouren en highlighten inhoud en “damnn does it make a difference” en nee, het heeft helemaal niks met je ogen te maken.

Nu heb ik beslist geen plannen om zelf youtube instructie filmpjes te gaan maken (ain’t nobody got time for that), maar ik heb geen enkele moeite met delen waar je het beste advies kunt halen. Geloof me … al die 70’s babies die hun make-up routine nog niet naar het niveau van het nieuwe millennium hebben getild … “will definitely thank me later”.

Anyways … uit het belachelijk grote aanbod van youtube beauty gurus, heb ik de volgende 3 uitgelicht omdat deze dames qua huidskleur ongeveer in de buurt komen van de mijne (tip nr.1 bij je eigen youtube selectie). Dit maakt het voor mij als make-up leek mogelijk de door hun gecreerde looks bijna 1 op 1 over te nemen. Verder hebben deze dames bijna elk cosmetica item van elk denkbaar merk dat op deze aardkloot te verkrijgen is al op hun bevallige smoeltjes gesmeerd en gelukkig delen ze hun ervaring (tip nr.2 bij het selecteren van je favoriete youtube beauty guru). Het moge duidelijk zijn dat hun welgemeende adviezen mij nu al tientallen euros aan potentiële miskopen hebben bespaard.

Dus hierbij mijn selectie:

1. Make Game On Point a.k.a. Lilpumpkinpie45 ( http://www.youtube.com/user/lilpumpkinpie05 )

De Nigeriaanse Jackie Aina is op dit moment absoluut mij nr. 1. Ze is een professionele Make Up artist, woonachtig te California en beauty en fashion blogger. Via haar blog  “Make Up Game on Point” en haar youtube kanaal deelt ze regelmatig haar beauty en fashion bevindingen.

Haar video’s zijn mooi ge-edit en haar tutorials zijn super duidelijk.  Voor haar tutorials is ze niet gebonden aan een cosmetica merk en het bijkomend voordeel is dat jij als kijker kennismaakt met diverse cosmetica brands. Wat ik enorm waardeer is dat ze precies laat weten hoe een product bevalt of aanvoelt en waarom nu juist dit item perfect is voor een beoogde look.

Last but not least … ze is “kind of funny”, heeft haar make up tutorials apart verwerkt in een handige afspeellijst en net als ik heeft ze vooral een enorme waardering voor de make up brand Black Up (verkrijgbaar bij geselecteerde Douglas en ICI Paris parfumeries)!!

2 Destiny Godley ( http://www.youtube.com/user/destinygodley )

Destiny Godley is al sinds 2009 bezig op youtube en met recht uitgegroeid tot een van de meest gewaardeerde online beauty gurus die er zijn. Wat ze precies doet in het dagelijks leven is me nog steeds niet helemaal duidelijk, maar een ding is zeker ze eet, slaapt en ademt make up.

Ook voor haar geldt dat de tutorials goed te volgen zijn en haar welgemeende adviezen zeer goed zijn onderbouwd. Verder zijn haar make up video’s door het super grote aanbod (meer dan 700) in diverse afspeellijsten onderverdeeld en op haar blog deelt ze ook nog eens haar mode en black hair weetjes.

3.Loretta Grace ( http://www.youtube.com/user/LorettaGraceTV )

Het beauty kanaal van Loretta Grace bestaat nog niet zo lang (nog maar 17 videos), maar de abonnementen teller staat momenteel al op 6387 leden.  Persoonlijk verwacht ik dat het aantal subscribers voor dit kanaal toch echt razendsnel zal blijven stijgen omdat dit toch echt letterlijk de meest funky tutorials op het net zijn. Saillant detail is dat Loretta eigenlijk een zangeres is, die besloten heeft haar beautysecrets met ons te delen. Haar video’s zijn stiekem een kruising van “get ready video’s en music video’s” maar dan met make up instructie. Op z’n minst innovatief te noemen.

Waarom staat ze dan toch op nr. 3?! Tsja … zo hot als dit kanaal ook moge zijn, het is toch echt niet voor beginners. Als je namelijk nog nooit eerder een tutorial hebt gezien, dan gaat Loretta Grace toch echt ietsiepietsie te snel. Daar komt nog bij dat de instructie bij iedere video in vloeiend Italiaans is. Gek genoeg doet de eventuele taalbarriere totaal geen afbreuk aan de uitwisseling van informatie. Het geheim zit in dit geval in de geniale manier van editen waardoor zelfs voor mij alles aan het eind helder is. Los van dat gebruikte items duidelijk worden vermeld in de video, zijn de ellenlange productlijsten nogmaals na te lezen op haar blog “http://lorettagrace.tumblr.com“.

In een van mijn volgende post zal ik wel uitleggen hoe ik ben omgegaan met de overvloed aan beauty info, maar voor nu hoop ik dat ook jij iets hebt aan mijn nieuwe BFF’s en ik wens je hierbij dan ook ontzettend veel plezier met streamen.

1 Comment

  1. Super leuke blog over make-up voor de donkere huid. Scheelt mij weer zoeken naar relevante filmpjes 😉.
    Zodra ik een keer tijd heb ga ik experimenteren.

    Blijf schrijven, I like it!

Geef een reactie

