AND THE JOURNEY CONTINUES …

 

foto-10

Djeez … vandaag is het officieel de dag dat ik besluit de leuke kant van het leven weer op te pakken. Niet dat ik geen lol heb gehad, maar de afgelopen 4 maanden heb ik toch echt van verplichting naar verplichting en van opleving naar opleving geleefd. Maar dat is niet zo vreemd als je probeert te re-integreren op je werk (gelukt) en daarnaast jezelf na pakweg iets meer dan 2 jaar staande probeert te houden zonder medicatie (in progress).

Yep … ik slik al 4 maanden officieel geen chemische rommel meer om m’n schildklier onder controle te houden en … so far so good!! Hoewel ik de laatste weken voornamelijk van de kwaaltjesbestrijding was (koorts aanvallen, hyperpigmentatie, jeuk over je hele lichaam enz. enz.…), was ik net effe iets te blij met m’n toenemende “energie level” om daar lang bij stil te staan. Het blijft een beetje jammer dat het grootste gedeelte van m’n energie nog steeds wordt opgeslokt door al die kwaaltjes … maar goed. Het meest teleurstellende in mijn “journey to an almost normal life” was ervaren dat een stabiele schildklier helaas niet automatisch betekent dat je van al die kwaaltjes af bent die samenhangen met een auto immuun ziekte als Graves.

Tsja … in dit geval heb je een aantal keuzes … je gaat bij de pakken neerzitten omdat je “ernstig” ziek bent of je zorgt dat je je kwaaltjes onder controle krijgt omdat je nog een heel leven voor je hebt. Het moge duidelijk zijn dat hoewel niet alles te sturen is, ik vooral in de afgelopen maand toch echt een heel eind ben gekomen met het vinden van een “new normal”. Ik zal d’r nie over jokken … er normaal uitzien kost me nu toch effe ontzettend veel energie en euro’s, maar als je elke dag hoort hoe goed je eruit ziet en dat het onvoorstelbaar is dat jij zooooo ziek bent (terwijl je loopt op allerfree tegen jeuk en op paracetamol tegen de koorts) … er niks anders valt te zeggen dan … het geld moest toch rollen, dus kan het net zo goed op deze manier.

Anyways … it was never a dull moment. Op dagen dat huishouden naast een volle dag werken iets teveel was, lag ik uren op de bank bruikbare informatie te streamen via youtube (lezen lukt dan ook nie meer). Elke minuut dat ik wakker was werd nuttig besteed … aan mezelf. M’n zoektocht naar de juiste producten voor lichaam, haar en gezicht anno nu versus m’n puberteit ergens in de jaren 80, verliep eerlijk gezegd toch echt een stuk soepeler dan verwacht. Kan niet anders zeggen dan … Thank God for beauty and fashion bloggers/vloggers, want ik heb nog nooit zoveel spullen gekocht die daadwerkelijk doen wat ze zouden moeten doen.

Voor onzichtbare kwaaltjes zoals koorts, jeuk en hoofdpijn heb ik door de jaren heen al een bruikbaar goed werkend protocol ontwikkeld. Tegen de oververmoeidheid die je zo nu en dan vanuit het niets overmand kun je helaas niets anders doen dan slapen. Eerlijk gezegd is het enige dat nog steeds een uitdaging blijft, het dagelijks er uitzien alsof je geen van die kwaaltjes ervaart en daadwerkelijk elke nacht je verplichte beauty slaap uren maakt. En ik moet zeggen … Nowadays I am a pro at faking it and looking the part!!

Ik zit momenteel in een ongeplande “natural hair journey“, was verder niet alleen verplicht m’n make-up routine, maar ook m’n dag verzorgings- en nacht verzorgingsroutine aan te passen en daarbovenop krijg je niets van het voorgaande succesvol gerealiseerd c.q. geïmplementeerd zonder een doordacht health en fitness plan (Nope … I didn’t give up on the banging body). Gezien de kilo’s er niet afvliegen is er ook zeer zeker sprake van een garderobe upgrade,  want “the comfy net niet zwerver look” blijkt na 2 jaar nog steeds nie me ding.

Kortom … k’heb best veel te vertellen. Was het overigens niet echt van plan, maar ik kwam er pas geleden achter dat ondanks alle aanwezige bronnen van informatie veel van mijn generatie genoten nog steeds geen idee hebben hoe ze hun look naar  het nieuwe millennium kunnen upgraden. Hoewel ik ook zonder internet ben opgegroeid, word ik hier nog best stil van …. het “nieuwe” millennium is namelijk al 14 jaar gaande. Verder werd het me pijnlijk duidelijk dat de gemiddelde beauty blogging/vlogging leeftijd tussen de 12 en als het even kan ergens onder de 30 zit. Alsof het boven die leeftijd niet meer  uitmaakt hoe je er bijloopt (dikke tjoerie hor) … Komt nog bij dat als ik sommige van die beauty, fashion of health tips zonder nadenken opvolg, ik vermoedelijk direct kan worden afgevoerd. Er zit nu dus effe tijdelijk niets anders op dan te delen hoe een dame van 41 omgaat met the best that beauty, fashion, health and fitness have to offer … anno nu.

Dus dames boven de 40 … dit is vooral voor jullie. Ik weet dat het naast de eventuele kinderen, je relatie, het huishouden en een fulltime baan bijna onmogelijk is om je ook nog eens te gaan verdiepen in health, fitness and beauty crap (vaak zijn jullie toch al getrouwd of juist toch liever niet).  Mocht dat zo zijn …no spang. Ik had namelijk de afgelopen paar maanden geen keus en ga de komende tijd een hoop delen waar vooral jullie misschien wat aan hebben. Is het minste wat ik kan doen om mijn dankbaarheid te tonen aan al die overactieve fashion en beauty dames … I can pay it forward.

 

Dus ik zou zeggen Tot snel ….

 

 

 

Geef een reactie

